Länsförsäkringar
2018 fyller Länsförsäkringar Blekinge 175 år – och det firade försäkringsbolaget med att bjuda in alla sina kunder på en kalasturné runt om i länet.
- Print, 3 införanden
- Displayannonser
- Kundtidning ibladning
-
”Just kombinationen av print och digital marknadsföring funkade väldigt bra när vi ville nå en bred målgrupp. Annonser, kundtidning och PR skapade kännedom om arrangemanget. På nätet drev vi trafik till webben och hämtade hem alla anmälningar”
Jan Lennartsson, på reklambyrån Lennandia som arbetar med marknadsföringen av Länsförsäkringar Blekinge.
Print
3 införanden, 164×268 mm
346.000 kontakter
Kundtidningen ”Närhet” distribueras tillsammans med tidningarna.
Digitalt
Panorama 1002×360 pixlar och Mobil 320×320 pixlar
120.000 visningar
Utfallet blev lyckat: hela 5.000 personer deltog i eventet.
Målgruppen var Blekinges familjer och programmet bjöd på musikal och andra barnaktiviteter.
Kalasturnén marknadsfördes med annonser, banners i BLT och Sydöstran kombinerat med digital inbjudan, synlighet på sociala medier, PR och artikel i kundtidningen Närhet (som distribuerades med morgontidningarna).