Pipelife

Platsannonsering i flera kanaler för att få bra ansökningar och ökad medvetenhet

  • Print – två införanden i två tidningar
  • Lokus Jobb
  • Facebook och Linkedin
  • Målet med kampanjen var att hitta en ny produktionsledare.

    Man valde platsannonsering i lokaltidningar med hög räckvidd kombinerat med sociala medier.
    Det har bidragit till både bra ansökningar och ökad medvetenhet om slutkund PipeLife och rekryteringsbolaget.

    Karriärsajten Lokus Jobb

    69 klick på tjänsten

    Facebook

    85.702 visningar. 703 klick. CTR: 0,8%

    Linkedin

    4.933 visningar. 70 klick. CTR: 1,4%

    2 st annonser i Borås Tidning

    88.000 läsare per utgivningsdag

    2 st annonser i Ulricehamns Tidning

    17.000 läsare per utgivningsdag

    ”Kampanjen hade stor genomslagskraft. Vi nådde ut till rätt personer och fick mycket respons under kort tid. Det här är första gången vid en rekrytering som det verkligen blev ”surr på stan”

    Med Borås och Ulricehamns Tidnings räckvidd och trovärdighet har vi fått väldigt bra respons på kampanjen och vill fortsätta att samarbeta med tidningen för framtida rekryteringar.

    Jane Tamminen
    HR-Chef, PipeLife Sverige